Pridajte sa k nám. COMCO do svojho tímu v Trnave hľadá skladníkov a predajcov. Kliknite pre viac informácií.
Skopírované do schránky
Facebook
Twitter
Skopírovať odkaz

Vodičský preukaz na SUV?

Vodičský preukaz obvyklej skupiny B už možno nebude stačiť na všetky bežné autá.

Dnešné rozdelenie skupín vodičských preukazov asi pozná takmer každý vodič auta. Najrozšírenejšia je skupina "B", ktorá vám umožňuje šoférovať automobil do celkovej hmotnosti 3,5 tony. Dokonca po novom môžete šoférovať automobil aj s hmotnosťou do 4,25 tony. Ovšem na toto potrebujete výnimku, kde musíte zdokladovať, že vlastníte automobil s alternatívnym pohonom, zväčša na elektrinu. Takúto výnimku získate už aj u nás na Slovensku, umožňuje to aj naša legislatíva. Výnimku majú podľa § 76 ods. 7) Zákona o cestnej premávke všetky motorové vozidlá bez prívesu s pohonom na alternatívne palivá (zväčša elektrické), ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 4 250 kg. Ak je váha vozidla presahujúca 3 500 kg spôsobená vyššou hmotnosťou ich pohonného systému oproti pohonnému systému vozidiel s rovnakými rozmermi a so spaľovacím motorom.

Aký bude teda ten nový vodičák?

Tak poďme pekne po poriadku. V európskom parlamente sedí dáma poslankyňa Karima Delli, ktorá je francúzska poslankyňa európskeho parlamentu. Ona je zodpovedná za reakcie na návrh európskej komisie ohľadom revízie vodičských preukazov. Nuž je to iniciatívna pani, alebo slečna a vymyslela zmeny, ktoré by podľa nej prispeli k bezpečnosti na cestách. Je ich viacero a napríklad navrhuje obmedziť vodičský preukaz skupiny "B" na vozidlá do celkovej hmotnosti do 1,8 tony. Automobily presahujúce túto hodnotu by bolo možné šoférovať s vodičakom novej skupiny "B+" Dotkne sa to väčších veľkých áut a hlavne SUV, napríklad BMW X5. A to nie je všetko. Takýto vodičák by bolo možné získať až v 21 rokoch a po dvoch rokoch vlastníctva vodičského preukazu skupiny "B".

Pravda je, že približne 40 % úmrtí na cestách európskej únie spôsobujú mladí vodiči. Veľké a ťažké autá je náročnejšie šoférovať, vyžadujú viac sústredenia a šoférskych skúseností. Všetky tie havárie majú dopad aj na ekonomiku. Vyjadrené finančne, ročne stoja tieto nehody približne 280 miliárd eur. Ak toto príde do platnosti, bude zrušená výnimka na šoférovanie áut s alternatívnym pohonom do 4,25 tony s vodičákom "B".

Karima Delli navrhuje zaviesť v celej EU jednotnú maximálnu rýchlosť 130 km/h. Taktiež navrhuje pre starších vodičov častejšie a prísnejšie kontroly ich zdravotného stavu. Všeobecnou snahou všetkých návrhov pre bezpečnosť dopravy je čo najviac obmedziť používanie veľkých SUV. Podľa bezpečnostných analytikov je auto typu SUV neefektívne, zaberá veľa miesta a viac znečisťuje ovzdušie a je nebezpečné pre svoje okolie.

Zatiaľ sú všetky zmeny len vo forme návrhov. Tieto návrhy musia prejsť legislatívnym procesom v každej jednej členskej krajine. Určite bude veľa pozmeňujúcich návrhov, o ktorých sa bude hlasovať. K takýmto návrhom sa vyjadrujú nielen odborníci, ale aj záujmové skupiny ako sú rôzne ekologické zoskupenia. Nechajme sa prekvapiť ako to celé dopadne, ale nemusíte sa báť, tak skoro to určite nebude.


Prečítajte si tiež

x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É