Obľúbený francúzsky motor HDi
Motory, ktoré najazdili státisíce kilometrov.
Naftový motor sa od svojho prvého použitia v osobnom automobile v roku 1936 vyznačoval nízkou spotrebou a spoľahlivosťou. Postupne bol vylepšovaný, najmä použitie turbodúchadla ho posunulo na úplne inú úroveň použitia. Neskôr bolo pridané priame vstrekovanie a DPF filter. My vám dnes predstavíme jeden z najobľúbenejších naftových motorov, ktoré boli montované do autombilov.
Motor HDi
Naftový motor s označením HDi (High Pressure Direct Injection) vyvinula skupina PSA, čiže Peugeot a Citroën. Prvá generácia bola uvedená na trh v roku 1998. Bez filtra pevných častíc spĺňala normu EURO 3 a s filtrom pevnych castic spĺňala normu EURO 4. Hneď od začiatku boli motory vybavené systémom vstrekovania Common Rail. Zaujímavosťou týchto motorov bola použitá technológia priameho vstrekovania, keď vysokotlakové čerpadlo nebolo poháňané rozvodom motora. Táto vychytávka umožnila čerpadlu vstreknúť paliovvú zmes niekoľkokrát za cyklus. Prvá generácia bola len štvorvalcová s dvomi ventilmi na valec. Boli to motory, s ktorými vodiči urobili obrovské nájazdy kilometrov. Vyrábali sa vo Francúzsku, v závode Fordu vo Veľkej Británii a keďže vtedy Volvo patrilo pod Ford, tak aj vo Švédsku. Okrem skupiny PSA montoval tieto motory aj Ford v rámci spolupráce. Druhá generácia prišla v roku 2003 a s ňou aj vidlicové verzie s sporiadaním valcov do V. Motory už mali 4 ventily na valec a verzia 2,7 V6 mala dokonca dve turbá. Stále to boli spoľahlivé motory a spĺňali normu EURO 4. Tretia generácia uzrela svetlo sveta v roku 2009 a spĺňala normu EURO 5. Všetky verzie mali namontovaný filter pevných častíc. Na vrchole sa usadil nový vidlicový šesťvalec s objemom 3 litre a výkonom od 177 kw až po 225 kW. V roku 2010 inžinieri predstavil generáciu HDi motorov s označením e-HDi, ktorá mala namontovaný systém Štart - Stop. Jeho úlohou bolo znížiť spotrebu paliva a tým aj znížiť množstvo emisií. V roku 2013 prichádza 4. generácia s označením BlueHDi. Spĺňa už normu EURO 6. Dodnes sú motory HDi veľmi obľúbené pre svoj kultivovaný chod a nízku spotrebu.
O nás
U nás, teda v COMCO.SK nájdete takmer všetko pre motory HDi od prvej generácie až po súčasnosť. Samozrejmosťou sú najlepšie ceny na trhu a rýchle dodanie. Okrem náhradných dielov máme v ponuke aj široký výber olejov, autochémie a doplnkov. Zvlášť v zimnom období určite prídu vhod rôzne zimné doplnky, ktoré vám uľahčia prevádzku auta v snehu, pri námraze, ale aj v daždi, či fujavici. K výbave dobrej dielne patrí špičkové náradie od renomovaných výrobcov.
Prečítajte si tiež
- Hlava motora: čo by ste mali vedieť
- Krok za krokom: Ako naštartovať auto cez káble
- Kontrola autobatérie pred zimou
- Intercooler: 4 najčastejšie poruchy a problémy
- Staráte sa o podvozok auta?
- Ako vybrať autobatériu
- Pokuty zo zahraničia
- Pokuty strašia a tak skoro to neskončí. Ktoré sú to?
- Vodičský preukaz na SUV?
- Stabilizátor - viete ako pracuje?
- Na výkonné superšporty budete potrebovať nový vodičský preukaz
- JLM špičková značka aditív v našej ponuke
- Alternátor a jeho poruchy
- Chcete ušetriť za palivo na dovolenku?
- Tlak v pneumatikách elektrických áut