NOVINKA - pre vybrané druhy tovarov môžete využiť doručenie na výdajné miesto Packeta. Cena 3,60€ pri objednávke do 50€, nad 50€ ZADARMO.
Skopírované do schránky
Facebook
Twitter
Skopírovať odkaz

Obľúbený francúzsky motor HDi

Motory, ktoré najazdili státisíce kilometrov.

Naftový motor sa od svojho prvého použitia v osobnom automobile v roku 1936 vyznačoval nízkou spotrebou a spoľahlivosťou. Postupne bol vylepšovaný, najmä použitie turbodúchadla ho posunulo na úplne inú úroveň použitia. Neskôr bolo pridané priame vstrekovanie a DPF filter. My vám dnes predstavíme jeden z najobľúbenejších naftových motorov, ktoré boli montované do autombilov.

Motor HDi

Naftový motor s označením HDi (High Pressure Direct Injection) vyvinula skupina PSA, čiže Peugeot a Citroën. Prvá generácia bola uvedená na trh v roku 1998. Bez filtra pevných častíc spĺňala normu EURO 3 a s filtrom pevnych castic spĺňala normu EURO 4. Hneď od začiatku boli motory vybavené systémom vstrekovania Common Rail. Zaujímavosťou týchto motorov bola použitá technológia priameho vstrekovania, keď vysokotlakové čerpadlo nebolo poháňané rozvodom motora. Táto vychytávka umožnila čerpadlu vstreknúť paliovvú zmes niekoľkokrát za cyklus. Prvá generácia bola len štvorvalcová s dvomi ventilmi na valec. Boli to motory, s ktorými vodiči urobili obrovské nájazdy kilometrov. Vyrábali sa vo Francúzsku, v závode Fordu vo Veľkej Británii a keďže vtedy Volvo patrilo pod Ford, tak aj vo Švédsku. Okrem skupiny PSA montoval tieto motory aj Ford v rámci spolupráce. Druhá generácia prišla v roku 2003 a s ňou aj vidlicové verzie s sporiadaním valcov do V. Motory už mali 4 ventily na valec a verzia 2,7 V6 mala dokonca dve turbá. Stále to boli spoľahlivé motory a spĺňali normu EURO 4. Tretia generácia uzrela svetlo sveta v roku 2009 a spĺňala normu EURO 5. Všetky verzie mali namontovaný filter pevných častíc. Na vrchole sa usadil nový vidlicový šesťvalec s objemom 3 litre a výkonom od 177 kw až po 225 kW. V roku 2010 inžinieri predstavil generáciu HDi motorov s označením e-HDi, ktorá mala namontovaný systém Štart - Stop. Jeho úlohou bolo znížiť spotrebu paliva a tým aj znížiť množstvo emisií. V roku 2013 prichádza 4. generácia s označením BlueHDi. Spĺňa už normu EURO 6. Dodnes sú motory HDi veľmi obľúbené pre svoj kultivovaný chod a nízku spotrebu.

O nás

U nás, teda v COMCO.SK nájdete takmer všetko pre motory HDi od prvej generácie až po súčasnosť. Samozrejmosťou sú najlepšie ceny na trhu a rýchle dodanie. Okrem náhradných dielov máme v ponuke aj široký výber olejov, autochémie a doplnkov. Zvlášť v zimnom období určite prídu vhod rôzne zimné doplnky, ktoré vám uľahčia prevádzku auta v snehu, pri námraze, ale aj v daždi, či fujavici. K výbave dobrej dielne patrí špičkové náradie od renomovaných výrobcov.


Prečítajte si tiež

x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É