Pridajte sa k nám. COMCO do svojho tímu v Trnave hľadá skladníkov a predajcov. Kliknite pre viac informácií.
Skopírované do schránky
Facebook
Twitter
Skopírovať odkaz

Klimatizácia v aute počas leta

Všetko o klimatizácii v aute čo by ste mali vedieť.

Je leto a s ním prišli aj teplé dni, ba priam horúčavy. Väčšina vodičov keď si sadne do svojho automobilu, ktorý bol napríklad celý deň na priamom slnku je doslova ovalená horúčosťou, ktorá vládne v interiéri. Teplota môže dosahovať až 60°C. Automobily s klimatizáciou majú tú výhodu, že vedia vychladiť interiér v relatívne krátkom čase.

Ale čo robiť, keď klimatizácia slabo chladí?

  • V prvom rade je treba vyčistiť a vydezinfikovať klimatizáciu v aute vhodnými sprejmi na čistenie klimatizácie.
  • Čistenie a dezinfekcia ozónom. Je to najúčinnejší spôsob úplnej dezinfekcie. Ozón zlikviduje všetky vírusy a baktérie v interiéri auta a aj v klimatizácii. 
  • Nečistoty v systéme. Kondenzátor sa môže časom zaniesť, preto je potrebné ho pravidelne čistiť, aby spoľahlivo plnil svoju funkciu, Stačí ho pravidelne prepláchnuť prúdom čistej vody, len pozor na vysoký tlak vody, môže poškodiť hliníkové rebrovanie. Poškodený môže byť aj v dôsledku havárie, alebo mechanicky poškodený neodbornou manipuláciou.
  • Kabínový filter. Neodkladajte jeho výmenu, prúdi cez neho vzduch, ktorý dýchate vy a vaši blízki. Je to relatívne lacná výmena a vzduch bude hneď chladnejší a dýchatelnejší. Ideálne je vymeniť filter každých 10 000 až 15 000 km, alebo každých 6 mesiacov.
  • Netesnosť systému. Jednoducho povedané vám uniká chladivo. Môže to byť v dôsledku mechanického poškodenia potrubia, alebo niektorého z komponentov, ale taktiež môžu časom prestať tesniť tesnenia v dôsledku zvetrania gumy. Najrýchlejšie riešenie je použiť utesňovače klimatizácie, ktoré utesnia systém a prestane vám unikať chladivo.
  • Zlyhanie kompresora. Problém nastane vtedy, keď je kompresor už opotrebovaný, alebo prišlo k úniku oleja a kompresor sa môže zadrieť. Treba ho občas vizuálne skontrolovať, či nie je na ňom olej. Ak také niečo spozorujete, čo najskôr navštívte autoservis.
  • Upchaté rúrky výparníka. Cez tieto rúrky odteká skondenzovaná voda. Ak sú upchaté, voda je zadržiavaná na výparníku a môže prenikať do kabíny, alebo spôsobuje nepríjemný zápach. Je dobré použiť vhodné spreje na čistenie klimatizácie, ktoré majú v balení hadičku, pomocou ktorej vyčistite priamo výparník a ešte aj prečistíte odpadovú rúrku.

 

Ak spozorujete ktorýkoľvek z týchto príznakov, navštívte odborný autoservis, kde sú vyškolení mechanici a poznajú presné postupy opravy klimatizačných komponentov. Neskúšajte tieto opravy robiť doma, lebo môžete spôsobiť úplné zničenie niektorého komponentu. Zvlášť treba dávať veľký pozor pri výmene kompresora, kde musia byť dodržané všetky postupy, lebo inak prídete o záruku. Pokiaľ klimatizáciu v aute udržiavate čistú, dávate pravidelne kontrolovať množstvo chladiva a oleja, bude dlho slúžiť a spríjemnovať každú vašu jazdu.

Ozaj a viete ako taká klimatizácia v aute pracuje?

Klimatizácia v aute býva buď mechanická, čiže ju musíte zapnúť samostatným tlačidlom, alebo automatická, dokonca viaczónová, kde nastavíte len teplotu a o ostatné sa postará elektronika. Obidve tieto možnosti klimatizácie majú jedno spoločné a to, že fungujú na rovnakom princípe. Chladivo je v plynnom skupenstve vo výparníku pod tlakom pribilžne 2 bary. V priemere ho býva okolo 500 gramov. Po stlačení tlačidla klimatizácie na palubnej doske sa zopne kompresor cez elektromagnetickú spojku. Jeho úlohou je stlačiť chladivo a zabezpečiť jeho cirkuláciu. Kompresor svojou činnosťou zohreje chladivo na približne 60 °C. Odtiaľ putuje chladivo do kondenzátora, kde je pomocou ventilátora ochladené a mení svoje skupenstvo na kvapalné.Ďalej ide cez filter do vysúšača, kde je zbavené prebytočnej vlhkosti. Expanzný ventil určuje, koľko chladiva pustí do výparníku. A tu sa dostávame k najzaujímavejšiemu komponentu klimatizačného okruhu a to k výparníku. Chladivo do neho vstupuje ochladené na približne - 20 °C a začína sa prudko odparovať. Na to potrebuje veľké množstvo teplého vzduchu, ktorý prichádza k výparníku z druhej strany. Vzduch sa prudko ochladzuje a pomocou ventilátora je vháňaný do interiéru vozidla. Zaujímavosťou je, že ochladený vzduch vstupujúci do kabíny je suchý, lebo skondenzoval na výparníku a voda z neho je odvádzaná hadičkou von. To sú tie známe mláčky pod autom, keď je pustená klimatizácia. Takto v skratke pracuje.

O nás

U nás, teda v COMCO.SK nájdete širokú ponuku náhradných dielov nielen na autoklimatizáciu, ako sú kompresory, kondenzátory, alebo vysúšače. Máme dokonca náhradné diely aj na veterány a motocykle. Pravidelnú údržbu zvládnete hravo s olejmi a filtrami z našej ponuky. Na vyleštenie vášho miláčika vám odporúčame kvalitnú autokozmetiku a nezabudnite si pozrieť aj zaujímavé doplnky. Kvalitné náradie nesmie chýbať v žiadnej dobre vybavenej dielni, preto pozrite, čo všetko máme u nás na výber.


Prečítajte si tiež

Triediť podľa
Filtrovať podľa výrobcov

3,90 € s DPH
3,25 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
6,55 € s DPH
5,46 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
6,60 € s DPH
5,50 € bez DPH
ks
Na sklade 1 ks
9,40 € s DPH
7,83 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É