Pridajte sa k nám. COMCO do svojho tímu v Trnave hľadá skladníkov a predajcov. Kliknite pre viac informácií.

Skopírované do schránky
Facebook
Twitter
Skopírovať odkaz

Brzdy do auta - brzdová kvapalina

Brzdová kvapalina je pre zastavenie vozidla rovnako dôležitá ako motorový olej pre udržanie jej chodu, ale nedostáva sa jej toľko pozornosti, koľko by si zaslúžila. Vyberte si z našej ponuky brzdových kvapalín rýchlo a pohodlne.

Brzdová kvapalina - vyhľadať rýchlo na COMCO


Populárne diely Brzdy do auta - brzdová kvapalina

7,90 € s DPH
6,58 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
6,90 € s DPH
5,75 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
8,80 € s DPH
7,33 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
6,95 € s DPH
5,79 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
8,70 € s DPH
7,25 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
9,25 € s DPH
7,71 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks

Značky dielov Brzdy do auta - brzdová kvapalina

TRWFEBI BilsteinMOTULVAICOA.B.S.VALEOMaXgearTOMEX BrakesEUROLDYNAMAX

Brzdy do auta - brzdová kvapalina

Brzdová kvapalina je nevyhnutná pre hydraulický brzdový systém,  prakticky všetky brzdové systémy osobných áut využívajú na prenos sily vodiča z brzdového pedálu na brzdové kotúče kvapalinu. Presnejšie brzdovú kvapalinu. Brzdová kvapalina je nestlačiteľná látka, ktorá leží vo vnútri brzdových línií a dodáva silu vytvorenú stlačením pedálu brzdy do každého z brzdových kotúčov v štyroch rohoch vozidla. To spôsobuje tlak na kolesá. Väčší tlak spôsobí, že auto spomalí. Žiadna tekutina, žiadny tlak. Máte núdzovú brzdu (tiež známu ako parkovacia brzda), ktorá je však často príliš slabá na to, aby ste v prípade núdze skutočne zastavili. Takže, ak vy alebo váš mechanik spozorujete únik brzdovej kvapaliny, je to veľká vec. Mali by ste to opraviť okamžite.

Kontrola a výmena brzdovej kvapaliny

Kontrola brzdového systému začína brzdovou kvapalinou, pokiaľ nie sú iné očividné poruchy systému. Môžete si ju skontrolovať vizuálne, ale lepší spôsob je nechať si ju otestovať na vlhkosť u profesionála a zistiť, čo odporúča. Interval výmeny brzdovej kvapaliny sa líši, dobrým pravidlom však je každý druhý rok, preštudujte si v príručke pre používateľa odporúčaný rozvrh výmeny brzdovej kvapaliny. Brzdová kvapalina sa nachádza v utesnenom systéme a môže prežiť roky, ale vlhkosť z okolitého vzduchu si môže nájsť cestu dovnútra cez hadice a ďalšie časti brzdového systému. Ak je vaša brzdová kvapalina znečistená, môže to zmeniť činnosť vášho brzdového systému - môže to mať negatívny vplyv na brzdový pedál, rovnako ako odvod tepla v opakovaných zastaveniach. Voda má tiež oveľa nižší bod varu ako brzdová kvapalina.Voda v brzdovom potrubí znižuje bod varu kvapaliny a ak brzdíte naozaj prudko, v potrubí vedúcich brzdovú kvapalinu k brzdovým komponentom by mohla vrieť voda. Ak by sa to stalo, mohli by ste „stratiť“ brzdy - pedál by mohol spadnúť na podlahu a auto by sa nezastavilo. Okrem toho môže vlhkosť časom spôsobiť vnútornú koróziu brzdových potrubí, strmeňov, hlavného valca a ďalších komponentov.

Označenie brzdových kvapalín

Všety brzdové kvapaliny musia spĺňať požiadavky, ktoré stanovujú rôzne organizácie ako napríklad SAE (Spoločnosť automobilových inžinierov) alebo predpisy kontrolných úradov. Na označenie brzdovej kvapaliny sa celosvetovo používa skratka DOT, čo je vlastne skratka amerického ministerstva dopravy, ktoré stanovilo špecifikácie pre výkonosť brzdových kvapalín. V závislosti od chemického zloženia rozlišujeme tri typy brzdových kvapalín. Kvapaliny na báze silikónu, glykolu alebo minerálnych olejov. V automobilovom priemysle sa kvapaliny na báze minerálnych olejov takmer nepoužívajú s výnimkou Citroenu – LHM (Citroën liquide hydraulique). DOT3, DOT4 a DOT5.1 sú brzdové kvapaliny na báze glykolu a DOT5 je silikónová kvapalina.

  • DOT 1
  • DOT 2
  • DOT 3 - je tvorená na báze glykol éteru, suchý bod varu ( čistá brzdová kvapalina )  je 205°C a mokrý (meraný asi s 4 percentami vody zmiešanej s kvapalinou) je 150 °C. Je miešateľná s DOT4 a DOT5.1, takže pri výmene kvapaliny (napr. prechod z DOT4 na DOT5.1) nemusí byť okruh nijako vyplachovaný. Viskozita je 1500 mm2/s.
  • DOT 4 - je tvorená na báze glykol éteru. Tekutiny DOT 4 majú vynikajúcu suchú teplotu varu 230 °C, mokrý bod varu majú 155 °C, ale vyžadujú si častejšiu výmenu. Sú určené pre závodné alebo výkonné vozidlá a môžu výrazne prekročiť minimálne body varu - niekedy sa označujú ako kvapaliny Super DOT 4. Klasický DOT 4 je vhodný pre bežné vozidlá. Ak ide o špecifikovaný typ brzdovej kvapaliny, bude interval výmeny z výroby brať do úvahy zvýšenú mieru absorpcie vody DOT 4. Viskozita - 1800 mm2/s.
  • DOT 5 - je silikónová brzdová kvapalina so suchým bodom varu 260°C s mokrou&180°C. Nie je kompatibilná s iným typom brzdovej kvapaliny. Je hydrofóbna, pôsobí ako protikorózna ochrana a nepoškodzuje farby. Je tiež mimoriadne drahá. Pokiaľ vaše auto nie je určené na prevádzku DOT 5, alebo ak na jeho prevádzku nemáte veľmi konkrétny dôvod, môžete túto kvapalinu pokojne ignorovať. Viskozita je 900 mm2/s.
  • DOT 5.1 - je tvorená na báze glykol éteru, suchý bod varu varu má 260°C a mokrý bod varu 180°C, viskozita - 900 mm2/s.

Brzdové kvapaliny sa neodporúčajú miešať, používajte len odporúčaný typ kvapaliny a kvapalinu DOT 5 nie je možné miešať s inými typmi.

 

x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É