Pneumatické pruženie
Pneumatické pruženie je komfortnejšia verzia klasického pruženia. Namiestom klasických pružín sú použité pneumatické mechy, ktoré sú nafúknuté a tak tlmia nárazy.
Populárne diely Pneumatické pruženie
Značky dielov Pneumatické pruženie
![ARNOTT ARNOTT](files/logo-small/arnott.png)
![KAMOKA KAMOKA](files/logo-small/png/kamoka1.png)
![ESEN SKV ESEN SKV](files/logo-small/png/skv-1.png)
![Japanparts Japanparts](files/logo-small/png/japanparts1.png)
![MaXgear MaXgear](files/logo-small/png/maxgear-1.png)
NTY
![JAPKO JAPKO](files/logo/japko-logo.png)
![VIKA VIKA](files/logo-small/vika.png)
![DENCKERMANN DENCKERMANN](files/logo-small/png/denckermann-1.png)
![Bilstein Bilstein](files/logo/bilstein.gif)
Pneumatické pruženie
Pneumatické pruženie bolo prvýkrát použité sériovo v roku 1955. Vyvinul ho Citroën a použil vo svojom modeli DS. Neskôr ho prebrali americké, ale aj európske automobilky. Vzduchové pruženie sa stalo symbolom prémiových automobilov. Základom vzduchového pruženia sú vzduchové pružiny - mechy, ktoré sa podľa potreby nafukujú a vyfukujú, čím udržujú automobil neustále v rovine a zabezpečujú nadštandardný komfort cestovania. Pneumatické pruženie je citlivé na nečistoty, ktoré môžu poškodiť mechy pruženia, preto ho treba udržiavať v čistote. Materiál mechu je guma a preto časom zvetrá a popraská a mech začne fučať. Vtedy je potrebné pristúpiť k výmene. Pri výmene pneumatických mechov treba dodržať presný servisný postup výmeny a skôr ako spustíte automobil na kolesá, treba mechy nafúknuť, lebo inak môže prísť k ich preseknutiu.