Bez obáv. Aktuálne opatrenia nijako neobmedzili naše výdajné miesto v Trnave, ani odosielanie zásielok.

Vákuové čerpadlo bŕzd - Brzdy do auta

Vákuové čerpadlo brzdového systému je asi najefektívnejší a najekonomickejší spôsob zosilnenia sily vyvíjanej vodičom. Mnoho automobiliek používa vákuové pumpy na napájanie posilňovača bŕzd svojich vozidiel na plyn, naftu alebo dokonca na elektrický pohon. Vyberte si z našej ponuky vákuových čerpadiel, rovnako ako mnoho ďalších náhradných dielov rýchlo a pohodlne.

Vákuové čerpadlo - vyhľadať rýchlo na COMCO


Populárne diely Vákuové čerpadlo bŕzd - Brzdy do auta

270,11 € s DPH
225,09 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
139,58 € s DPH
116,32 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks
148,81 € s DPH
124,01 € bez DPH
ks
Na sklade 1 ks
117,71 € s DPH
98,09 € bez DPH
ks
Na sklade 1 ks
19,09 € s DPH
15,91 € bez DPH
ks
Na sklade 1 ks
153,76 € s DPH
128,13 € bez DPH
ks
Na sklade > 5 ks

Značky dielov Vákuové čerpadlo bŕzd - Brzdy do auta

PIERBURGMEAT & DORIAVAICOTOPRANMaXgearFEBI BilsteinESEN SKVHELLABOSCHELRING

Vákuové čerpadlo bŕzd - Brzdy do auta

Vákuové čerpadlo je nevyhnutnou súčasťou, ktorá sa často prehliada a zvyčajne ju treba použiť na zabezpečenie stabilného a efektívneho brzdného výkonu za každých okolností.

Vákuové čerpadlá sa na dieselových motoroch používajú už viac ako 40 rokov, zvyčajne ako membránové čerpadlo. Tieto čerpadlá neboli účinné ani spoľahlivé. Až donedávna väčšina posilňovačov bŕzd využívala podtlak vytváraný sacou časťou spaľovacieho motora. Pri nových technológiách motora (napr. hybridné vozidlá, downsizing) alebo za špecifických prevádzkových podmienok (napr. počas fázy studeného štartu / zahrievania, jazdy v extrémnych nadmorských výškach alebo pri použití klimatizačného systému) nie je podtlak produkovaný motorom dlhšie dostatočný. Na zabezpečenie spoľahlivej činnosti posilňovača bŕzd sa používajú elektrické vývevy. Okrem spaľovacieho motora nie sú moderné technológie motorov, aké sa nachádzajú v elektrických alebo hybridných vozidlách, schopné vytvárať podtlak. Elektrické vákuové čerpadlo je preto potrebné na vytvorenie alternatívneho alebo dodatočného vákua pre tieto technológie. Toto prídavné vákuové čerpadlo zaisťuje zhodu s najnovšími bezpečnostnými normami, pričom je zachovaný spoľahlivý chod brzdového systému, ktorý pracuje s pneumatickými posilňovačmi bŕzd.

Príznaky poruchy vákuového čerpadla

Ak je motor zapnutý, čerpadlo pracuje neustále, takže jeho opotrebenie nakoniec spôsobí nejakú poruchu. Keď k tomu dôjde, všimnete si zníženie brzdného výkonu. Ak vaše vozidlo používa na ovládanie striedavého prúdu vákuové čerpadlo, tiež si všimnete, že v kabíne nie ste schopní udržiavať stálu teplotu. Môžu sa vyskytnúť ďalšie príznaky ako:

  • rozsvieti sa indikátor aktivácie prarkovacej brzdy
  • výfukové plyny sú čierne
  • motor pracuje nepravidelne, zníženie otáčok motora pri voľnobehu
  • znížený výkon motora

Ak dôjde k úniku vákua, je to najčastejšie spôsobené poškodením vákuových hadíc, chybným pripojením alebo vákuové čerpadlo nie je v prevádzke. Ak počúvate veľmi pozorne, niekedy môžete počuť „syčavý“ zvuk, ktorý je signálom úniku vákua. Najčastejšie si to však môžete všimnúť, keď motor stratí palivovú účinnosť. Dôvodom je skutočnosť, že sa nahromadí spálené palivo a nové palivo spaľuje menej efektívne. Toto tiež môže znížiť výkonnosť motora; ale to naozaj záleží na výrobe a použití vákuovej pumpy. Ak zistíte, že máte zlú palivovú účinnosť - v benzínových aj naftových motoroch nechajte skontrolovať profesionálmi, či vaše vákuové čerpadlo, hadice a motor tesnia správne.

  • brzdový pedál má pri stlačení veľký odpor

Tento príznak je bežný u naftových motorov, ktoré používajú vákuové čerpadlo na zlepšenie brzdného výkonu. Je to bežné najmä u väčších naftových návesov a u nákladných vozidiel s pohonom zadných kolies. Keď čerpadlo začne zlyhávať, produkuje menšie sanie, čím pomáha poskytovať tlak pre hlavný brzdový valec a poskytuje dodatočný tlak vo vnútri brzdových potrubí. Nedostatok tlaku v brzdovom systéme sa nakoniec dostane až k pedálu. Ak je vysoký tlak, pedál bude pevný. Ak je podtlak nízky, pedál je drsný a je veľmi ťažké ho zošliapnuť a zabrzdiť.

Kontrola vákuového čerpadla

  • kontrola povrchu súčiastky, všímajte si prípadné mechanické poškodenia, stopy oleja, či prachu - môžu naznačovať poruchu
  • skontrolujte, či kryt čerpadla je uzatvorený krytom alebo uzáverom
  • keď je zatial všetko vporiadku, tak pokračujte odpojením hadičky čerpadla od posilňovača
  • následne naštartujte a zohrejte motor
  • jeden koniec hadičky uzavrite prstom
  • pocítite nasávanie, ak čerpadlo funguje správne
  • výmena alebo oprava súčiastky je potrebná, ak nasávanie nepocítite

Pri menších problémoch, si môžete súčiastku opraviť i svojpomocne, no jej úplnú výmenu nechajte radšej na odborníkovi, pretože samotná inštalácia je pomerne náročná a vplyvom nesprávnej montáže by mohlo dôjsť k zlyhaniu motora.

 

x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É