Hlava motora
Hlava valcov motora tvorí v spaľovacom motore zastrešenie, vrch motorovej časti. V hlave motora sa nachádzajú aj ventily motora.
Populárne diely Hlava motora
Dostupných > 5 ks
Dostupné 2 ks
Dostupný 1 ks
Dostupné 4 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Značky dielov Hlava motora
Hlava motora
Prasknutá hlava motora
Prasknutie hlavy motora je častý problém, ktorý sa dá riešiť výmenou hlavy valcov motora za novú.
Dôvody, ktoré k takémuto stavu viedli sú popísané nižšie.
Najlepšia prevencia prasknutia hlavy motora je pravidelná výmena motorového oleja, kontrola a výmena chladiacej kvapaliny a tiež používanie vhodnej chémie vo forme aditív a čističov pre zachovanie čistoty spaľovacieho priestoru motora.
Popis hlavy motora
V motoroch s bočnými ventilmi je hlava motora jednoduchý plech, zatiaľ čo v modernejších motoroch s hornými ventilmi a vačkovými hriadeľmi je hlava valcov zložitejší blok, ktorý často obsahuje sacie a výfukové kanály, kanály chladiacej kvapaliny, ventily, vačkové hriadele, zapaľovacie sviečky a vstrekovače paliva. Väčšina priamych motorov má jednu hlavu valcov spoločnú pre všetky valce a väčšina motorov do V má dve hlavy valcov.
Konštrukciu hlavy valcov motora, ktorá je najkritickejšou časťou spaľovacieho motora, možno opísať pomocou nasledujúcich bodov:
- Tepelné zaťaženie
- Vysoký tlak spaľovania
- Konštrukcia chladenia
Vo väčšine prípadov dochádza k únave hlavy valcov motora pri zvýšenej teplote, čo spôsobuje nehody. Jav, ktorý sa vyskytuje v hlave valcov a vo valci, je veľmi komplikovaný, ako napríklad tvar bloku valcov, veľmi vysoký tepelný odpor medzi hlavou motora a blokom valcov a mnohé ďalšie.
Hlava valcov v motore so spaľovacím motorom je vystavená veľkej teplote ako ktorákoľvek iná časť. Tepelná analýza sa vyžaduje pred návrhom hlavy valcov. Tepelné namáhanie hlavy valcov vzniká vtedy, keď maximálne ťahové tepelné napätie prekročí lomové napätie v grafe napätie-deformácia. Tepelné napätie má veľký význam, pretože tepelné napätie zvyšuje pevnosť súčiastky a spôsobuje aj únavu a opotrebovanie. Preto je nevyhnutné udržiavať tepelné napätie v medziach, ktoré nespôsobujú únavu.