Spojková lamela
Spojkova lamela svojím trením o prítlačný kotúč a zotrvačník prenáša krútiaci moment z motora do prevodovky.
Populárne diely Spojková lamela
Dostupných 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupné 4 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Značky dielov Spojková lamela
Spojková lamela
Spojková lamela je neoddeliteľnou súčasťou spojkovej sady v automobile. Jej úlohou je vytvárať trenie a spolu s prítlačným kotúčom a zotrvačníkom prenášať krútiaci moment od motora do prevodovky. Postupným uvoľnovaním spojkového pedálu prichádza k treniu spojkovej lamely a automobil sa rozbehne, alebo po preradení rýchlostného stupňa pokračuje v jazde. Spojková lamela je spotrebný materiál a preto prichádza k jej opotrebovaniu.
Ako zistíme, že je spojková lamela zodratá, alebo poškodená?
Ukazovateľov je niekoľko. Môže to byť hluk od prevodovky, trhaný chod, neskoré zaberanie spojky, prekĺzavanie a iné. Pri každom takomto prejave treba čo najskôr vyhľadať odbornú pomoc v autoservise. Zanedbanie výmeny môže viesť k poškodeniu, alebo zničeniu celej spojky a ďalších komponentov. Životnosť spojkovej lamely a celej spojkovej sady je 80 000 až 100 000 kilometrov.
Čo spôsobuje poškodenie spojkovej lamely?
V prvom rade je to nevhodný štýl jazdy. Pri častom a dlhom stláčaní spojkového pedálu môže prísť k poškodeniu výsuvného spojkového ložiska, ale aj spojkovej lamely. Pedál spojky treba púšťať s citom, lebo pri prudkom, alebo naopak pri veľmi pomalom púšťaní prichádza k rýchlemu opotrebovaniu spojkovej lamely, alebo k jej poškodeniu. Taktiež časté prudké rozbiehanie nerobí dobre spojkovej lamele a ani ťahanie ďalšieho vozidla, alebo vyhrabávanie sa z blata, či zo snehu.