Autoservisy výrazne zdražejú

A nebude to kvôli inflácii...

Európska únia čoraz viac presadzuje používanie plne elektrických automobilov. Snaží sa úplne vytlačiť z ciest autá so spaľovacím motorom. Šľachetným cieľom je chrániť klímu našej matičky zeme. Už teraz väčšina známych automobiliek má vo svojom výrobnom programe aspoň jeden, či dva čisto elektrické modely. Samozrejme snaha je rozšíriť ponuku na viac elektroáut. Prechod na elektromobilitu sa dotkne viacerých služieb, vrátane autoservisov. A práve u nich sa zastavíme.

Elektromobil a autoservis

V súčasnej dobe ešte prevládaju v autorizovaných servisoch automobily so spaľovacími motormi. Štandardné servisné prehliadky zahŕňajú výmenu oleja, filtrov, kontrolu opotrebenia podvozkových dielov a iné servisné úkony. Spaľovací motor je komplikovaný mechanizmus a preto je aj prehliadka dlhšia a náročnejšia. Elektrický automobil je na tom úplne inak. Nemá zložitý motor, ale jednoduchý elektromotor, nemá komplikovanú prevodovku, spojku so zotrvačníkom, ale reduktor s jedným prevodom a s celoživotnou olejovou náplňou. Čiže bežná servisná prehliadka je omnoho jednoduchšia, pokiaľ nie je potrebný zásah do vysokonapäťových komponentov. Väčšinou je treba vymeniť filter, doplniť, alebo vymeniť prevádzkové kvapaliny a skontrolovať opotrebovanie pohyblivých častí podvozku. Toto zvládne každý zaškolený servisný technik. Doteraz sa zdá, že údržba elektroauta je jednoduchšia a lacnejšia ako auta so spaľovacím motorom. Áno je to pravda, ale len do určitej miery, pretože elektrické auto má navyše veľkokapacitný akumulátor a vysokonapäťové vedenie a komponenty. A tu nastáva problém, pretože zásah do týchto častí už nemôže robiť každý servisný technik. Na túto činnosť treba osobitné, špeciálne školenie, ktoré môže absolvovať len vyučený autoelektrikár. Jedine on môže odpojiť vysoké napätie v elektroaute a potom už ďalšie servisné úkony vykonáva servisný technik. A práve v tom sa oprava stáva omnoho drahšou, ako pri spaľovacom motore, lebo vyškoleného elektrotechnika s certifikátom nemajú v každom autorizovanom servise, preto majú zmluvy s externými pracovníkmi. Zamestnať takého človeka spolu so špeciálnym vybavením na opravu vysokonapäťovej časti elektrického automobilu vyjde každý servis draho a tieto náklady sa premietnu do hodinovej sadzby opravy.

Elektromobil po nehode a batérie.

Žiaľ, nehody neobchádzajú ani elektrické automobily. Okrem toho, že prípadný požiar musí byť likvidovaný špeciálnym postupom hasičov, poškodená, alebo zdeformovaná batéria predstavuje hroziace nebezpečenstvo. Preto takýto automobil musí byť umiestnený do vyhradeného priestoru na nádvorí autoservisu, pretože hrozí samovznietenie. To sú ďalšie náklady navyše pre servis. Väčšina autorizovaných servisov nemá možnosť opraviť batériu, lebo je k tomu treba adekvátne vybavená dielňa. V súčasnosti sú väčšinou poškodené batérie posielané do špecializovaných pracovísk. S pribúdajúcim počtom elektrických automobiov bude musieť mať takéto špecialzované pracovisko každý autorizovaný servis, čo sú ďalšie veľké investície. Aby sa náklady čo najskôr vrátili, budú autorizované servisy pri elektrických autách výrazne zvyšovať ceny, aj keď paradoxne budú mať menej práce s elektroautami.

O nás

Keď si na nás kliknete, teda na COMCO.SK, dostanete sa do sveta kvalitných náhradných dielov na takmer všetky automobily. Nájdete tu aj veľký výber olejov, filtrov a všetkého, čo potrebujete na pravidelnú údržbu vášho auta. Myslíme aj na čistotu karosérie a interiéru, preto vám ponúkame kvalitnú autochémiu a rôzne doplnky. Jazdu vám spríjemnia rôzne osviežovače. Špičkovým náradím určite potešíte každého domáceho majstra.


Prečítajte si tiež

x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É