Palivové čerpadlo pre benzínové motory. Čo o ňom viete?

Dozviete sa ako sa starať o palivové čerpadlo.

Každý automobil so spaľovacím motorom má vo výbave palivové čerpadlo. Jeho úlohou je dopraviť palivo z nádrže do vstrekovacieho systému, alebo u starších automobilov do karburátora. Bez neho by sa palivo nemalo ako dostať do motora. Palivové čerpadlo je konštruované tak, aby nasávalo palivo a pod určitým tlakom ho dopravilo do vstrekovacej lišty, alebo pri starších automobiloch do karburátora. My vám teraz napíšeme všetko o starostlivosti a možných poruchách benzínového čerpadla pre motory s nepriamym vstrekovaním.

Benzínové palivové čerpadlo.

Z hľadiska konštrukcie a umiestnenia v automobile poznáme tri typy:

  • Palivové čerpadlo umiestnené mimo nádrže s benzínom. Pri tomto riešení je čerpadlo umiestnené zvyčajne pod autom. Veľkou nevýhodou tohto riešenia je, že na čerpadlo pôsobia poveternostné vplyvy, v zime je to posypová soľ a v teréne je to prach a špina. Všetky tieto vplyvy majú za následok rýchle skorodovanie povrchu a preto ho treba častejšie meniť. Z hľadiska údržby je dobré často takéto čerpadlo kontrolovať. Nielen koróziu, ale aj elektrické pripojenie, zapojenie palivových hadíc a mechanické uchytenie.
  • Palivové čerpadlo umiestnené v nádrži s benzínom. Toto je asi najčastejšie konštrukčné riešenie. Jeho veľkou výhodou je, že čerpadlo je vo vnútri nádrže chránené pred vonkajšími vplyvmi. Najčastejšou príčinou poškodenia čerpadla je neustále nízka hladina paliva v nádrži. Palivo totiž pôsobí ako chladiaca kvapalina a ak ho máme často málo v nádrži, čerpadlo nie je dostatočne chladené a može prísť k jeho poškodeniu.
  • Palivové čerpadlo umiestnené v nádrži spolu s filtrom paliva. Nevýhodou tohto riešenia je obtiažna výmena palivového filtra. Výrobcovia väčšinou píšu, že filter netreba meniť, je tam doživotne. Lenže je v tom háčik. Pre výrobcu automobilu znamená doživotne približne 10 až 15 rokov. Ďalší problém je v tom, že aj napriek certifikácii každej čerpacej stanice sa dostane do paliva nečistota, ktorá postupne zanáša filter a v dôsledku toho klesá tlak paliva a spolu s ním aj výkon automobilu.

Najčastejším znakom poškodeného čerpadla je jeho zvýšená hlučnosť. Tak ako sme už písali, veľmi nepriaznivo na jeho životnosť pôsobí neustále nízka hladina paliva v nádrži. Poškodené čerpadlo dodáva postupne čoraz menší tlak paliva do palivového systému. Automobil stráca výkon pri väčšom zaťažení motora. Na voľnobehu to nespoznáte, ale napríklad pri jazde po diaľnici to už budete poznať. Vo väčšine prípadov je treba vymeniť celé čerpadlo. Spolu s čerpadlom je dobré vždy vymeniť aj palivový filter. Aj on môže byť príčinou poklesu výkonu auta. Veľký pozor si treba dať pri automobiloch s LPG. Hlavne staršie systémy LPG nevypínali palivové čerpadlo počas jazdy na plyn. Ak máte v nádrži málo paliva, počas jazdy sa čerpadlo viac zohrieva a môže prísť k jeho poškodeniu. Moderné systémy LPG už automaticky vypínaju palivové čerpadlo počas jazdy na plyn. Ak máte podozrenie na slabý tlak paliva, treba navštíviť autoservis, kde vám odmerajú tlak paliva z čerpadla a podľa toho budete vedieť, či je palivové čerpadlo v poriadku, alebo nie.

O nás.

U nás, teda v COMCO,SK máme pre vás široký výber nielen palivových čerpadiel, ale aj náhradných dielov pre takmer všetky automobily. S nami hravo zvládnete aj pravidelnú údržbu, pretože máme v ponuke kvalitné filtre a oleje. S autochémiou od nás nablýskate svojho štvorkolesového miláčika, osviežovače prevoňajú interiér a rôzne doplnky zvýšia atraktivitu auta. Špičkové náradie z našej ponuky by nemalo chýbať vo vašej dielni. Určite si pozrite, čo všetko pre vás máme.


Prečítajte si tiež

x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É