Ukážeme vám pľúca automobilu

Pozrite sa, čo musí zvládnuť vzduchový filter v motore auta.

Pľúca, životne dôležitý orgán v ľudskom tele bez ktorého by človek neprežil. V prenesenom zmysle slova sú pľúcami planéty lesy, ktoré dodávajú kyslík a všeobecne pľúcami možno označiť všetko, čo dodáva vzduch - kyslík. Okrem živých bytostí potrebuje k svojej činnosti kyslík aj spaľovací motor. Bez neho by nemohlo prísť k detonácii a následnému pohybu piestov. Keď uzavriete prístup vzduchu k otvorenému ohňu, tak zhasne.

Presne takto to funguje aj u automobilov. Samozrejme nejde o voľný prísun vzduchu, ale nasávanie, ktoré dodá vzduch, alebo stlačený vzduch do zmesi paliva a tak ovplyvní chod motora. Ak máte automobil s turbodúchadlom, tak tlak vzduchu je veľmi veľký a vtedy hovoríme o prepĺňaní motora. Takéto motory sú na svoj objem veľmi výkonné pri relatívne malej spotrebe.

Pľúca automobilu = vzduchový filter

K tomu, aby motor nasával čistý vzduch je potrebný vzduchový filter. Je to samostatný diel, ktorý sa vkladá do nasávacieho potrubia a jeho úlohou je čistiť nasávaný vzduch od viditeľných nečistôt až po tie, ľudským okom neviditeľné. Ak by vzduch bol vháňaný do motora bez filtra, mohlo by postupne prísť až k zničeniu motora, nakoľko všetky nečistoty a hlavne tie abrazívne by sa dostali do valcov, na piesty, ventily a ešte aj do motorového oleja, kde by mohlo prísť k poškodeniu mechanicky namáhaných dielov. Nikdy nepodceňujte funkciu filtra. Pri výbere sa riaďte pokynmi od výrobcu vozidla a hlavne nešetrite pri kúpe nového filtra. Motor sa vám odvďačí pokojným chodom a dlhou životnosťou. Interval výmeny je všeobecne odporúčaný každých 60 000 km, alebo každé dva roky.

Teraz sa pozrite, čo spôsobí zanesený filter, alebo dlhodobo používaný filter bez čistenia. V prvom rade treba vedieť, že vzduchový filter počas svojej životnosti prefiltruje desiatky miliónov litrov vzduchu. Priemerne na jeden liter paliva prefiltruje 10 000 litrov vzduchu. Pri troche matematiky si viete vypočítať, koľko pri vašom jazdení prejde vzduchu cez filter. Isteže, kto jazdí len po čistých cestách, tak nezanesie tak rýchlo filter ako ten, ktorý jazdí naopak viac po prašných cestách. Taktiež treba spomenúť, že benzínový motor spotrebuje menej vzduchu ako naftový. Ak sa zanesie vrchná časť vzduchového filtra, spodná zostáva relatívne čistá a vtedy sa začnú neúmerne zvyšovať tlaky, motor začne strácať na výkone a zvyšuje sa spotreba. V krajnomm prípade, keď zanedbáte výmenu filtra niekoľko rokov, materiál, z ktorého je filter vyrobený sa začne rozpadávať a tieto kúsky sú nasávané do motora. Takýto filter je už neúčinný a vzduch obteká okolo neho bez filtrácie.

Naozaj stačí tak málo, aby motor mal kľudný chod, primeranú spotrebu a vy pokojnú jazdu. Vzduchový filter nie je finančne zaťažujúca investícia. Veľa vodičov si ho vie vymeniť aj doma. Nepodceňujte jeho včasnú výmenu.

Poďte sa pozrieť k nám

Pozývame vás na kliknutie na COMCO.SK , kde vám ponúkame naozaj široký výber vzduchových filtrov, ale aj iných filtrov  takmer pre všetky osobné automobily, úžitkové a nákladne automobily, ale taktiež pre autobusy a traktory. Okrem toho u nás nájdete veľa náhradných dielov pre váš automobil. Oleje pre srdce vášho auta - motor. Na starostlivosť o vášho miláčika máme v ponuke rôznu autochémiu a doplnky. No a pre správnych domácich kutilov máme v ponuke veľký výber kvalitného náradia od špičkových výrobcov.


Prečítajte si tiež

x

Novinky emailom

Vložte Vašu e-mail adresu a dostávajte novinky.




x

Váš nákupný košík


UPOZORNENIE



Prebehla aktualizácia cien a skladovej dostupnosti tovarov z Vášho košíka.

Prosím, prekontrolujte si nákupný košík.


x

Strážiť dostupnosť



Zadajte e-mail a my vás upozorníme, keď bude tento produkt opäť dostupný.




Vyplňte e-mail
O D O S L A N É