DOT 3 – výrobky najčastejšie vyrobené z glykoletherov; minimálny suchý bod varu kvapaliny je 205°C a mokrý bod varu je 140°C.
DOT 4 – kvapaliny tiež vyrábané na bázi glykoletherov, ale s prídavkom boritanových esterov pre zvýšenie teploty varu; vďaka tomu sú ich vlastnosti lepšie ako vlastnosti kvapalín DOT 3 a sú počas prevádzky stabilnejšie; minimálny suchý bod varu kvapaliny je 230°C a mokrý bod varu je 155°C; v súčasnosti je to najbežnější používaný a doporučený typ brzdovej kvapaliny u bežných vozidiel.
DOT 5 – výrobky tohto typu boli pôvodne vyvinuté pre vojenské požitie, to znamená pre vozidlá, ktoré sa nemusia roky používať a nie sú udržiavané, ale ktoré musia byť v prípade potreby okamžite funkčné. Ide o kvapaliny, ktoré neabsorbujú vodu, takže sa ich vlastnosti (napr. bod varu) dlhodobo nemenia. Okrem toho sú vyvinuté na bázi silikónov.
V súčasnej dobe výrobcovia „civilných“ automobilov nepoužívajú silikónové kvapaliny ako prvú náplň svojich vozidel z dvoch dôvodov: nízka rozpustnosť vzduchu zpôsobujúca špongiovitý pocit v brzdovom pedály a nedostatok absorpcie vody vedie k tomu, že vlhkosť vstupujúca do systému spôsobuje koróziu, zamŕzanie pri nízkych teplotách, alebo vretie pri vysokých teplotách. Minimálny suchý bod varu kvapaliny je 260°C a mokrý bod varu je 180°C. Je treba si tiež uvedomiť, že kvapaliny DOT 5 nie sú miešateľné s inými typmi brzdových kvapalín.
DOT 5.1 – kedysi si mysleli, že stupeň DOT 5 ide dosiahnuť iba s kvapalinami na bázi silikónu. V súčasnej dobe sa však vyvíjajú zmesi na bázi glykoletherov s vhodnými prísadami, ktoré spĺňajú požadavky špecifikáce DOT 5. Preto sa pre rozlíšenie medzi dvomi chemickými zloženiami spĺňajúcimi špecifikáciu DOT 5 označujú také kvapaliny špecifikáciou DOT 5.1. Vďaka podobnému zloženiu sú miesiteľné s kvapalinami DOT 3 a DOT 4. Minimálny suchý bod varu kvapaliny je 260°C a mokrý bod varu je 180°C.
Vzhľadom k povahe a miestu ich práce musia mať brzdové kvapaliny špecifické vlastnosti. Medzi ne patrí mimo iného:
- nízka stlačiteľnosť
- konštantný bod varu
- nízky bod tuhnutia
- mazanie pohyblivých častí
- kompatibilita s použitými materiálmi (hlavne tesnením)
- antikorózna ochrana
- odolnosť proti oxidácii
Informácie o tom, aká brzdová kvapalina by mala byť použitá pre dané vozidlo, nájdete v jeho používateľskej príručke. V prípade potreby môžeme postupovať tiež podľa pokynov výrobcu kvapaliny.