Intercooler: 4 najčastejšie poruchy a problémy
Intercoller ochladzuje vzduch privádzaný do spaľovacieho motora a prispieva k jeho optimálnemu chodu. Každý problém s týmto medzichladičom môže spôsobiť zníženie výkonu motora.
Intercooler je dôležitou súčasťou motora, ktorá slúži k ochladzovaniu vzduchu, ktorý sa nasáva do motora pred spaľovaním paliva. To pomáha zvýšiť výkon motora tým, že zabezpečuje, aby vzduch bol hustejší a tak obsahoval viac kyslíka. Napriek tomu môže aj intercooler naraziť na niektoré problémy, poďme sa pozrieť na tie najsádnejšie. Tu sú niektoré z najčastejších:
1. Zanášanie intercooleru nečistotami
Intercooler môže byť náchylný k usádzaniu prachu a nečistôt v závislosti od jeho umiestnenia a prevádzky vozidla. Chladiace rebrá intercoolera budú znečistené, nečistotami zablokované, čo zhoršuje schopnosť chladiť vzduch. To môže viesť k zvýšeným teplotám nasávaného vzduchu a poklesu výkonu.
Vzlášť v znečistenom a prašnom prostredí dochádza k rýchlejšiemu zanášaniu. Preto je dôležitá pravidelná údržba a čistenie. Dobrou správou je, že týmito krokmi môžete problém úplne minimalizovať.
Rovnako odporúčame sledovať stav čistoty vzduchového filtra a v pravidelných intervaloch ho meniť.
2. Únik vzduchu či pokes tlaku vzduhu
S nárastom veku intercoolera dosť často k únikom vzduchu, čo znižuje účinnosť chladenia.spôsobujú to trhliny, opotrebovanie tesnenia alebo korózia. Vo výsledku sa môže prejaviť citeľná strata výkonu motora. Ak intercooler úplne zlyhá, tak nastane pokles tlaku nasávaného vzduchu a motor nebude pracovať s požadovaným výkonom.
3. Pretlak alebo podtlak
Nepriaznivý tlak v intercooleri môže spôsobiť problémy. Pretlak môže spôsobiť pretlak alebo deformáciu intercoolera, zatiaľ čo podtlak môže znížiť účinnosť chladenia.
4. Korózia intercoolera
Intercooler je umiestnený v priestore motora a vhlavne v zimnej prevádzke ho vystavujeme náročným podmienkam. Pôsobenie soli je voči kovom agresívne, často spôsobuje koróziu. Hrdzavé miesta sú potom zdrjom trhlín a únikov, intercooler potom neposkytuje požadované parametre.
Prečítajte si tiež
- Diaľničná známka, 6 rád a prečo to bez nej vyjde draho
- Hlava motora: čo by ste mali vedieť
- Krok za krokom: Ako naštartovať auto cez káble
- Kontrola autobatérie pred zimou
- Staráte sa o podvozok auta?
- Ako vybrať autobatériu
- Pokuty zo zahraničia
- Pokuty strašia a tak skoro to neskončí. Ktoré sú to?
- Vodičský preukaz na SUV?
- Stabilizátor - viete ako pracuje?
- Na výkonné superšporty budete potrebovať nový vodičský preukaz
- JLM špičková značka aditív v našej ponuke
- Alternátor a jeho poruchy
- Chcete ušetriť za palivo na dovolenku?
- Tlak v pneumatikách elektrických áut