Ste zvedaví, kto vyhral titul Európske auto roka 2021?
Nie, nebol to elektromobil, práve naopak
Najväčší problém ľudstva v súčasnosti je pandémia koronavírusu. Veľa tradičných podujatí bolo zrušených, alebo preložených na neskorší termín. Dotklo sa to aj jedného z najznámejších autosalónov na svete, ktorý sa každoročne konal vo švajčiarskej Ženeve. Žiaľ, aj tento rok zostali výstavné haly prázdne, bez množstva nablýskaných exponátov, krásnych hostesiek a svetových výstavných premiér.
Vždy na úvod tohto veľkolepého podujatia sa konalo vyhlásenie víťaza novinárskej ankety s prestížnym titulom: Európske auto roka. Týmto ceremoniálom bolo zahájené otvorenie Ženevského autosalónu.
Ako to bolo v tomto roku?
Tak ako sme už písali, v tomto roku, žiaľ, brány Ženevského autosalónu zostanú zavreté. Na svedomí to má pandémia koronavírusu. Keďže autosalón je podujatie, kde sa zhromažďuje množstvo ľudí, organizátori nemohli riskovať šírenie tejto pliagy medzi návštevníkmi.
Ale predsa sa niečo uskutočnilo za zavretými bránami, bez účasti novinárov. Bolo to vyhlásenie výsledkov novinárskej ankety o európsky automobil roka 2021. 59 novinárov z 22 krajín Európy hlasovalo a vybralo do finále zaujímavé modely známych automobilových značiek. Samozrejme aj medzi finalistami si našli svoje miesta elektromobily, ale neboli v prevahe.
Ktorý automobil sa stal víťazom?
Hneď na začiatok musíme povedať, že to nebol žiadny elektromobil a ani hybrid. Ale prekvapujúco vozidlo, ktoré má ďaleko od úsporného vozenia. Dámy a páni, novým víťazom sa stáva Toyota Yaris poslednej generácie. Prekvapenie? Určite áno, lebo k víťazstvu dopomohol Toyote zaujímavý model Yaris-u v športovej verzii. Tento malý hot hatch má pod kapotou prepĺňaný trojvalec s objemom 1,6 litra s výkonom a to sa teraz podržte, 192 kW, 216 koní s náhonom na všetky štyri kolesá. Áno, dobre čítate, v dnešnej dobe znižovania emisií a elektrifikácie automobilov, Toyota prichádza s týmto prekvapivým modelom. A to bolo práve to, čo zaujalo odbornú verejnosť. Model vychádza zo závodného špeciálu pripraveného na rally (WRC) a automobilka ho postavila kvôli homologizácii. Medzi novinármi získal povesť najzábavnejšieho automobilu súčasnosti.
Aby sme boli spravodliví, spomenieme ešte kto sa umiestnil na ďalších priečkach. Na druhom mieste skončil plne elektrický Fiat 500e a na treťom mieste Cupra Formentor.
Niečo o našom eshope COMCO.SK
V našom eshope COMCO.SK nájdete náhradné diely prehľadne usporiadané podľa značky, modelu a motorizácie. Vyhľadanie potrebného dielu je veľmi jednoduché a zvládne to naozaj každý.
Prečítajte si tiež
- Namiesto angličáku vrak? Not wheels prichádza.
- Niki Lauda a jeho život legendy formule 1
- Brzdové kotúče a bezpečnosť
- Turbo a kompresor - výkon nado všetko
- Tyčky stabilizátora ako naši pomocníci
- EGR Ventil ako kámoš aj potiažista
- Momentový kľúč je kľúčový
- Eznamka.sk - kde sú diaľničné známky doma
- Celoročné pneumatiky po celý rok
- Filtre a oleje
- Tuning auta na zraz - ako na to?
- Vodiči verzus cyklisti
- Kontrolujete pravidelne podvozok vášho auta?
- Aká pokuta vás môže čakať za dopravný priestupok?
- Lambda sonda: Ako funguje a prečo je dôležitá ?